پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
دادستان همدان

حوزه / صابریون گفت: منکرات ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و لذا ضروری است با اقدامات مشترک و هدفمند، زمینه را برای گسترش معروفات و ارزش‌های دینی در جامعه فراهم نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، میثم صابریون، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در دیدار با دادستان همدان، ضمن اشاره به وظایف مشترک دو نهاد در زمینه ترویج معروفات و مقابله با منکرات، اظهار داشت: همکاری و هم‌افزایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دادستانی، می‌تواند نقش موثری در ارتقای نظم اجتماعی و ایجاد جامعه‌ای سالم و با فضیلت داشته باشد.

وی با بیان اینکه منکرات ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، تأکید کرد: ضروری است با اقدامات مشترک و هدفمند، زمینه را برای گسترش معروفات و ارزش‌های دینی در جامعه فراهم نماییم که از جمله این اقدامات آموزش رابطین امر به معروف و نهی از منکر در مرحله عملی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: در برنامه حضور هفتگی دادستان در مساجد، تشکل‌ها نیز همزمان حضور داشته باشند، تا مشکلات عمومی و مهم محلات با حضور دادستان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری نیز لازم است تا تشکیل شود و دادستان به‌صورت فصلی نشستی با تشکل‌ها داشته باشد.

عباس نجفی دادستان عمومی و انقلاب استان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف، اظهار کرد: در ماه محرم اگر تبیین به درستی انجام شود رویش‌هایی که همان فرصت جذب جوانان است، محقق می‌شود.

وی ابراز کرد: مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد شبه حاکمیتی و یک نهاد مردمی است که در هر دوبخش اختیار مطالبه‌گری را به آحاد جامعه داده، بنابراین افراد باید به مسائل جامعه حساس باشند و مطالبات خود را از دستگاه‌های مورد نظر بر اساس مستندات قوی داشته باشند.

دادستان همدان، آمادگی خود برای همکاری بیشتر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر را اعلام کرد و گفت: آموزش امر به معروف و نهی از منکر قضات دادسرا و ضابطین در دستور کارقرار گیرد، همچنین متناظرین دادسرا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لازم است تا با همدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha